Azərbaycan Respublikası prezidentinin 29.01.2019 cu il tarixli fərmanı ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2019-2023 cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı ”nda sahibkarlığın inkişafı, məhsul və xidmət istehsalı, satışı və istehsal vasitələri bazarında rəqabət mühitinin daha da sağlamlaşdırılması, maliyyə resurslarına və bazara çıxış imkanlarının asanlaşdırılması və digər istiqamətlərdə kompleks işlərin görülməsi nəzərdə tutulmuşdur. Hazırda Azərbaycan Respublikasının xarici-iqtisadi siyasəti modelinin əsas xüsusiyyətlərindən biri, ilk növbədə ixracyönlü mal və xidmətlərin həcmini artırmaq və çeşidini genişləndirmək, eyni zamanda həmin məhsulların idxalın məhdudlaşdırmaqla ixrac və idxal arasındakı balansın optimallaşdırılmasıdır. Araşdırmalar göstərir ki, ölkəmizin xarici ticarət balansı uzun illərdir sabitdir və müsbət saldoya malikdir. Bu müsbət saldonun əldə edilməsi əsasən neft sektorunun, neft-qaz ixracının hesabına formalaşmışdır. Xarici ticarət dövriyyəsinin strukturunu və balansını araşdırdıqda görmək olar ki, ölkəmiz ümumi ticarət balansı müsbət olsa da istehlak malları üzrə idxal- ixrac əməliyyatlarının struktrunu heç də müsbət balansa malik olmamışdır. Belə ki, istehlak malları üzrə ixrac-idxal əməliyyatlarının strukturunda idxal ixracı üstələyir, yəni mənfi saldodur. Bütün bunlar, xarici ticarət üzrə fəaliyyətin daha səmərəli istiqamətlərinin təşkilini, xüsusi ilə istehlak malları üzrə ixrac-idxal əməliyyatlarının strukturunun təkmilləşdirilməsini, daha optimal proqnozlaşdırılmaların aparılmasını, ümumilikdə istehlak malları üzrə ixrac-idxal əməliyyatlarının iqtisadi səmərəliliyinin artırılmasını zəruri edir. Bu ölkədə marketinq strategiyasının və bazarlara çıxış imkanlarının düzgün müəyyənləşdirilməsini şərtləndirir.
Azərbaycanda istehlak mallarının ixrac-idxal əməliyyatlarının iqtisadi səmərəliliyinin artırılması üçün kompleks və sistemli yanaşmanın təmin edilməsi əsas şərtlərdən biridir. Bu məqsədlə ixrac və idxalın orta struktur dəyişiklikləri göstəricilərinə alternativ olaraq tədbirlərin görülməsi vacibdir.Yəni sahibkarların ixrac və idxal etdiyi istehlak mallarının çeşidinin, həmçinin coğrafi strukturnun dəyişdirməsi, daha əlverişli xarici-iqtisadi əlaqələr qurması, ölkələr qrupunu müəyyənləşdirilməsi vacibdir. Bundan əlavə,sahibkarlar ixrac üzrə daha çox valyuta gətirmək potensialına malik olan mal qruplarına üstünlük verilməlidir. Azərbaycan Respublikası prezidentinin 6 dekabr 2016-cı il tarixli fərmanı ilə təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasının milli iqtisadiyyat prespektivi üzrə Strateji Yol Xəritəsi”ndə GZİT təhlili aparıldığı və ölkədə “sahibkarlığın inkişafına, ixracın stimullaşdırılmasına, iqtisadiyyatın şaxələndirilməsinə və əlverişli investisiya mühitinin yaradılmasına dövlət dəstəyi ” olduğu güclü tərəf kimi və ya üstün cəhət kimi göstərilmişdir.Buna baxmayaraq, idxal və ixrac əməliyyatlarının səmərəlilik göstəriciləri diqqətlə araşdırılmalı, ölkəmizin iqtisadi inkişaf xüsusiyyətləri nəzərə alınmalı, idxal və ixracın strukturnun optimallaşdırılması, xüsusilə istehlak malalrı üzrə xarici ticarətdə idarəetmənin iqtisadi-təşkilati problemlərin həll edilməsi hesabına xarici ticarətin idarəetməsinin səmərəliliyi təmin olunmalıdır.
Açar sözlər: sahibkarlıq, idxal-ixrac, marketinq strategiyası, rəqabət, xarici ticarət.